3:e advent....

så har man tänt tredje ljuset i staken, ett ljus till och några dagar så är det julafton...10 dagar dit!

I dag har jag stått och slagit in en massa paket till barnen.
Tyckte mig minnas att vi inte skulle köpa så många julklappar i år men det blev visst som alla tidigare år
 = många klappar! Så det lär bli en stor hög under och vid sidan av granen även i år....

Äldsta flickan är i väg på luciafirande med en klasskompis nu i eftermiddag.
Var väl meningen att jag skulle åka med henne dit men se jag glömde bort det totalt och då de ringde så stod jag mitt uppe i paketinslagningen och hade varken duschat eller klätt på mig (gått i mysbrallor hela dagen) så det blev lite av en lättnadens suck då hon kunde åka med dom...

Nu i kväll ska "hjärtat" och jag sätta oss ner och kolla igenom vad vi ska ha för något på julbordet.
I år ska vi inte ha mycket och massor utan vi ska försöka göra i lagoma mängder och kanske inte fullt lika mycket olika saker...tidigare har man ju fått äta julmat till långt efter nyår nästan!
Det ska vi undvika i år.

Ska även fundera över det sista gällande julklapparna.
Kanske vi inte behöver köpa fler klappar...
Men några mjuka paket tycker jag väl ändå barnen ska ha ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Heeej! Vad glad jag blir att du kommenterar min blogg.

Blir lite nyfiken på vem du är....vad jag kan se så framkommer det inte här på bloggen, eller har jag missat nån detalj ;-)



/Sofie

2008-12-16 @ 19:26:25
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0