Julematen...

är färdighandlad, jippiiiii!
Hjärtat och jag åkte till staden i dag och handlade klart allt som skall vara till jul,
känns skönt att ha det klart så här 1 vecka innan jul.
Tidigare år har vi handlat typ 2 dagar innan...nu har vi ju några dagar på oss att steka köttbullar och baka :-)

Kungsgran på ca 2.5 m står ute i snön och väntar på att bli intagen och klädd...vilket vi nog gör på söndag, 4 advent.

Ska villigt erkänna att jag är rätt så mör nu i kväll med tanke på vattendroppsterrorn i natt som var...somnade nog inte föränn klockan var 01.30 också upp halv 7....GÄSP!

I morgon ska jag skjutsa en av mina föräldrar till banken för att hämta ut sin pension. De kan ju inte längre hämta ut sina pengar via postbilen längre så man får ju ställa upp på sina "gamla" föräldrar.

Hade också gärna sett till så pappa kommit i väg på vårdcentralen i morgon...pappa har haft ont i ena foten under ett par dagar och nu i kväll då jag var hem till dom så tog han av sig strumpan och visade foten...
som var röd, varm & svullen !
Tyckte inte alls det såg vidare bra ut men tjurig som han är så skulle han minsann inte till
någon doktor heller.....gubbe!

Sa att jag kunde gå med på att avvakta nåndagar till men skulle det bli värre så åker jag i väg med han direkt om jag så ska knöla in honom i bilen...får i värsta fall ta med honom ner på akuten i helgen om han vägrar på fredag.
Ska ta en kik på foten hans i morgon...
Kanske kan han gå med på att distriktssköterskan kommer och tittar på den åtminstonde....

Nu, teve!
Sen, kudden!
(ska banka bort alla istappar vid balkongen innan så jag slipper dripp, dropp)


Kommentarer
Postat av: Anonym

är du sugen på en ny bloggdesign? i så fall är du välkommen att besöka min designsida: http://IdaDesign.blogg.se

2008-12-18 @ 19:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0