Klaaaaar !

Med en dag tillgodo så är det mesta julstökandet klart ! Kvar är bara sådant som vi gör på julaftonsförmiddagen.
Tidigare år har städning varit kvar till dagen innan julafton eller så har vi städat det sista på julaftonsmorgonen...
men nu bidde allt sånt klart i dag ! Härligt !

Det enda vi ska göra i morgon är att riva ur och bädda rent i vår säng eftersom vi ska låta svärföräldrarna ta den då de kommer i morgon. Hjärtat och jag kommer att sova inne hos barnen, jag hos den äldsta och hjärtat inne hos den yngsta...så renbäddning i morgon, i allas sängar.

I morgon drar jag i väg in till staden på egen hand under ett par timmar...åker nog redan vid 9 tror jag.
Hade tänkt att bara gå och strosa runt utan att ha något måste MEEEEN så kom jag på här på eftermiddagen att det fortfarande fattades 2 stycken julklappar + att jag ska köpa någon julklapp till den boende jag har hand om på jobbet.
Visste väl att det var nå´t jag hade glömt...klantskalle!!!
Men men, det lär nog gå rätt snabbt eftersom jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa åt dom....

I morgon kommer ju som sagt svärföräldrarna, antar de kommer någon gång mitt på dagen eller tidig eftermiddag.
Sedan så kommer min kusin med sin familj hit för lite "kvällen innan" fika och julklappsbyte....trevligt!!!
Så jag antar jag lär vara hemma från staden till klockan 17 senast om jag ska hinna "pusta ut" innan dom kommer.

Äldsta flickan har varit alldeles "småtossig" nu i kväll...antar det är förväntningarna inför julaftonen + att farmor och farfar ska komma i morgon. Undrar just hur "uppe i varv" hon kommer vara i morgon kväll...för i morgon natt kommer jultomten till vårt hem när alla sover och lägger allas julklappar under granen :-) kanske hon inte vill somna alls i morgon natt, i hopp om att få se tomten?!.

Barn är roliga...


Kommentarer
Postat av: Maria

Hmm jag sparar städet till sist i år. Men snart är det klart. Sedan ska det pyntas & mysas i kväll.

God jul önskar jag & Kruse

2008-12-23 @ 13:51:04
URL: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0