Klev upp 04.45.....

Ja i morse ringde klockan 04.45...ska villigt erkänna att det var väldigt frestande att vända på sig och somna om...så det blev till att kliva upp, duscha, klä på mig och sätta mig i bilen ner till Bethel och julotta.
Vi i kören skulle vara på plats 1 timme innan det började för att gå genom sångerna vi skulle sjunga...julottan började klockan 07.00.

På vägen ner passerade jag ett kortege av 5 slädar med tända ljusfacklor....såååååå mysigt!!!
Så borde alla få åka till julottan...
Bethel kapellet var så gott som fullsatt då klockan var 07.00 och julottan började.
Roligt att se så mycket folk...speciellt den tiden på juldagen :-)
Svärmor, äldsta flickan, kusin & kusinbarn var på plats...vilket ju självklart var roligt!

När vi kom hem var klockan strax efter 09.00 och ingen av de övriga hade klivit upp ännu men det gjorde dom efter det vi varit hemma i cirka 5 minuter... När klockan var kvart över 10 så gick jag och lade mig för att sova en stund, den stunden blev ända tills klockan var 13.30 då hjärtat kom och väckte mig...skööööönt!!!

Åkte och hämtade mina föräldrar på eftermiddagen för att bjuda på kaffe, bröd och gemenskap.
Svärisarna åker ju hem igen i morgon så jag tyckte mina föräldrar kunde komma i dag också så de fick träffas åtminstonde 2 gånger den här vändan...

Barnen har lekt med sina julklappar till och från mest hela dagen...äldsta flickan har mestadels spelat wii och yngsta flickan har lekt med sitt kök och bjudit oss alla på kaffe...100 koppar minst har det blivit under dagens lopp!
*BAAAARP*

I morgon stundar det ett 25 timmars arbetspass för mig och likaså mellan söndag och måndag.
Har haft en långledighet på 15 dagar nu så det ska faktiskt bli "kul" att jobba igen...

Nu blir det väl en stund i soffan slötittandes på teven till dess det är dags att gå och slå igen de blå.
Hoppas ni alla har haft en lugn, skön och gemytlig juldag...det har jag haft!



Kommentarer
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-27 @ 21:52:53
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0