Får man hata....

är det tillåtet att hata sina grannar?
Hur som haver så gör jag det i alla fall. Grannar som förpestar, som nervärderar, som anklagar, som förstör, som inte fattar någonting, som tror de är ofelbara, som tror de har rätt i allt de säger eller gör.
GAH, hata, hata, hata!!!
Hade jag en bomb så vet jag vart jag skulle släppa den någonstans...över dom!

Egentligen hör det inte till min personlighet att hata någon men...nu gör jag det, verkligen.

Jag tolererar inte skitprat, jag tolererar inte anklagelser, jag tolererar inte deras sätt att lägga sig i sånt som dom inte har något med att göra. Jag tar inte mer skit helt enkelt....

Skulle ni acceptera att er granne släpper in era djur hos sig? Skulle ni acceptera att er granne ger era djur mat? Skulle ni acceptera att bli kallad subba och jävla kärring av er granne? Skulle ni acceptera att bli anklagad för att inte ta hand om era djur när det är det man försöker men de hela tiden sabbar och inte gör det man bett om=
sluta släppa in era djur hos sig och ge dem mat inne!

Gång efter gång efter gång en längre tid har det hållt på tjafsats om och kring detta och hela tiden har jag
bett om en enda sak....låt bli våra djur!!!

Nu har det kommit till en punkt där jag tagit ett av de svåraste beslut hittills i mitt liv. Jag kommer att göra mig av med mina djur....Jag som alltid haft djur i min närhet. Djuren som får mig att må bra....dom ska nu bort från mitt och min familjs liv. Undrar om mina kära grannar blir nöjda då.....undrar om mina grannar kan gå och lägga sig med gott samvete om kvällarna med den vetskapen att det är dom som orsakat allt detta.
Som tagit bort en del av mitt liv...som tvingat mig till detta, för som det är nu orkar jag inget mer. Orkar inte med allt tjafs, orkar inte med att få skit kastat mot mig, orkar inte.....

Tids nog starffar det dom säkerligen...vi skall ju alla ställas inför livets vägskäl den dag vi dör.
Den dagen får de se hur "goda" de varit....synden straffar sig själv heter det ju.


Kommentarer
Postat av: Anita

Ojojoj...va f:n...är dom inte kloka?

Skulle heller inte acceptera sånt men tycker ju inte du ska straffas för knåppgökar...finns inget annat alternativ?Är katterna för gamla för att bli innekatter..tycker katter ska gå fria men förstår ju ditt dilemma...kanske en hundgård omgjord till kattgård så dom har en inhängnad?med lucka in?Kanske för mycket passning ändå...men dom kommer ju ut iaf då...eller så får du ta katt promenader med koppel, inget av detta skulle du ju behöva göra men kasnke bättre än att ta bort sina älsklingar ;-(Fy för dåliga grannar..

2009-01-05 @ 14:46:02
Postat av: Kusse

NEJ du får INTE ta bort kattorna för att dina grannar är på det där viset,då går du ju mot dina egna känslor och vilja.NEJ stopp,låt dom INTE vinna och trycka ner Er för sitt eget jävla KONSTIGA EGO.Fortsätt kämpa,ta HJÄLP utav någon.KRAM hoppas du kryar på dig från kräkasjukan.

2009-01-05 @ 17:49:32
Postat av: -Bakeba-

Anita:

Problemet är att dom har inget emot våra kattor men anser att dom inte ska gå in i deras hem...och ändå låter dom dem komma in och sedan ger dom oss skit för det. De har till och med gett en av våra kattor mat då jag varit där och sett på...de gnäller på att våra katter är hos dom men ändå så pratar dom med dom, ger dom mat och släpper in dom...fastän jag under alla våra diskussioner bett dom sluta med det och hävdat att det är deras fel.



Kusse: nej det är ju det sista jag vill, du om någon borde veta vad de betyder för mig. Mina kära grannar hävdar fortfarande att ni aldrig var hit och tittade till dom då vi var borta utan de anklagar oss i stället för att blankt skita i våra djur. Man kommer till en punkt där man inte orkar...och någonstans där är jag nu.

Hjälper inte fastän jag pratat med en ur medelpadskattklubb och fått bekräftat att de gör fel. Har sagt det till mina grannar också men tror ni de lyssnar....nej de gör saken bara värre och anklagar mig ännu mer :-(

2009-01-05 @ 22:55:06
URL: http://babbel.blogg.se/
Postat av: Svärmorsan

Hej du,Du skall inte ta bort någon katt,skall nog hänga upp tanten på en krok när jag kommer upp,var så säker.krya på dig mä.PS,du det är poppurärt att skita liten hög o sätta liten flagga i den med ett meddeland i,vore inte det skoj,nu när du har skitsjukan.

2009-01-06 @ 00:19:40
Postat av: en annan granne

BEHÅLL KATTORNA!!!!!!!

Jag vet vilket problem du har och jag väntar bara på att få skit i ryggen i form av "den dära ger inte katten mat"....

Jag kokade av ilska när denne granne sa till mig att det var synd om katterna här i området för att dom int får mat i sina hem. GRRR!!!

Både du & jag vet att vi båda för allt för våra djur! Vi vet att det är dom som gör fel - inte vi!

Här finns alltid mat, torrfoder & vatten i kattens skålar och jag går inte och lägger mig föränn katten kommit in!

KRAMAR till dig & kattorna!!!

2009-01-06 @ 00:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0