Svavelfisar...

Många i ens närhet har åkt på diverse former av förkylningar och magåkommor här kring jul & nyår.
Själv har vi klarat oss relativt bra om man bortser från hjärtats förkylning i julhelgen och min förkylning i nyårshelgen...men nu på eftermiddagen blev jag så där illamående och har väl lagt av illaluktande svavelfisar på löpande band här hemma. Jag må säga att jag är ganska så glad att mitt luktsinne inte är vad det borde vara just nu för då finge jag väl springa i från mina egna fisar antar jag.



Pratade med en av alla dom som haft sin släng av magsjuka i sin familj och denne var så snäll och talade om att det var så det hade varit för dom innan det "sket sig" om man säger så....så det är ju lite så att man går och väntar på att det ska bli mer än bara illamående och illaluktande fisar här.
Gläh !

Stora flickan åkte till en kompis tidigare i dag.
Jag hade väl halvt som halvt lovat henne att hon skulel få åka skridskor i dag men eftersom min mage är lite i olag + att det var så jädrans kyligt så hade jag ingen lust att åka i väg och göra det i dag. Då tog hon och ringde en av sina kompisar i stället och åkte till henne...och med sig hade hon skridskorna så hon fick åka i alla fall till slut.
Ringde hem för ett tag sedan och frågade om hon fick sova över hos sin kompis...
och eftersom det är helg + jullov så fick hon göra det.
Ska hämta henne i morgon...antar det blir mitt på dagen någon gång.

Nu i kväll blir det nog bara lugnt, ska väl ta fram skålen med lördagsgodis snart också blir det väl soffan & teven resten av kvällen....skönt det !

Kollade på termometern precis....-25 !
TUR man får vara inne...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0